روز
ساعت
دقیقه

زمان و مکان

جواد زارع | تویی که اخبارت نهایتا یک ربع بعد، توی همه رسانه‌‌ها جاگیر شده و لایک و دیسلایکش را هم گرفته، حالا رفته‌ای جایی که باید هزاران نفر، ساعت‌ها بگردند و تو را پیدا نکنند. میلیون‌ها نفر همه رسانه‌ها را بالا و پایین کنند تا عکسی از تو را بیابند.

 هنوز هم در این دنیا مکان‌هایی هست که می تواند تو را ساعت‌‌ها از مردم جهان فاصله بیندازد. زمان‌‌هایی هست که کسی نتواند به تو نزدیک شود. تویی که اخبارت نهایتا یک ربع بعد توی همه رسانه‌‌ها جاگیر شده و لایک و دیسلایکش را هم گرفته، حالا رفته‌ای جایی که باید هزاران نفر، ساعت‌‌ها، بگردند و تو را پیدا نکنند. میلیون‌‌ها نفر همه رسانه‌‌ها را بالا و پایین کنند تا عکسی از تو را بیابند. عکسی که نشان دهد آخرین کاری که کرده‌ای چه بوده است. آخرین کلنگی که بر خاک‌‌های ایران زده‌ای با چه روبانی تزیین شده است. آخرین پیرمردی که با تو هم‌صحبت شده، چه لباس محلی‌ای پوشیده است. اعتراف می‌کنم دنیا هنوز جاهای عجیبی دارد. جایی که رییس جمهور یک کشور که بالاترین حفاظت‌‌های شخصی را دارد می‌تواند داخلش گم شود و تا ساعت‌‌ها پیدا نشود. شاید آخرین درخواستت از خدا خلوتی بوده که چند ساعتی فارغ از حرف و حدیث‌‌های مملکت‌داری، بتوانی چشم روی هم بگذاری. چند ساعتی داشته باشی که کسی خبری برایت نیاورد و گوشی‌ات زنگ نخورد. بتوانی به راه رفته‌ات و راه باقی مانده‌ات فکر کنی. حرجی نیست، هر چه می‌خواهی فکر کن ولی آخر سر برخیز و به سوی ما برگرد. برگرد که ما سخت به صعود تو دل بسته ایم.

ارسال روایت

 

شما می‌توانید روایت‌های تصویری و مکتوب خود را از دولت آیت‌الله رئیسی، از نحوه مواجهه با خبر شهادت وی، و از مراسم‌های تشییع و عزاداری برای ما ارسال کنید.

1200

روايت ارسال شده تا امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *